Min bevægelsesglæde

Som tidligere skrevet, så er jeg ret stor tilhænger af, at vi tænker på bevægelsesglæde frem for træning – fordi så skal vi ikke motiveres for at komme afsted. Og vil du gerne læse lidt mere bevægelsesglæde, så smut forbi mine torsdagstanker om bevægelsesglæde lige her. 

‘Men hey, Karina, hvad med din egen bevægelsesglæde’. ‘Tak fordi du spørger, fordi der kommer der nemlig lidt om lige her’:

Groove

Hvis man har fulgt med hos mig et stykke tid, så er man vist ikke i tvivl om, at jeg elsker at danse og især Groove. For mig er det den fedeste træningsform, fordi jeg elsker at danse. Groove giver mig sved på panden, smil på læben, jeg udvikler mig helt sindssygt både mentalt, kreativt og fysisk, masser af god musik og det allerbedste er, at jeg altid får de bedste krammere og vildeste grin, når jeg er sammen med de dejlige Groove-ladies.

Løb (naked run)

For det første så er nøgen løb eller naked run altså ikke det som du måske først lige tænker – bare rolig jeg har lige så meget tøj på som alle andre, der løber. Men naked run handler om at løbe uden mobil, løbeur og andre elektroniske dimser. Så dermed har man ikke styr på, hvor langt eller hvor længe man løber. Men selvom jeg nu har et meget dårligt knæ, så er det altså den eneste løbemetode, hvor knæet kan være med. Og jeg tror det er fordi, at jeg rent faktisk mærker efter hvor meget og lidt jeg kan løbe. Det vigtigste er for mig at komme afsted, så er jeg fuldstændig ligeglad med hvor meget eller hvor hurtigt jeg løber. Derudover så lavede jeg en udfordring med en veninde om, at vi skulle løbe en tur en gang om ugen i november måned – og den er holdt ved. Vi sender billeder til hinanden, når løbeturen er overstået, og de er på ingen måde instagram-venlige, men hey det skal billeder efter en løbetur vel heller ikke være.

Yoga

Jeg har efterhånden dyrket yoga i en del år, og for lidt over et år siden blev jeg yogainstruktør, som nogle gange gør, at jeg kommer til at glemme min egen praksis. Til gengæld var uddannelsen med til, at jeg fik meget bedre styr på mange af yogastillingerne. Yoga giver mig en helt særlig ro, kropsforståelse, styrke, nærvær og smidighed.

Bike (spinning)

Jeg indrømmer gerne, at jeg kun kommer afsted til mine egne timer, fordi jeg faktisk synes bike er kedeligt, når jeg er med på andres timer (beklager). Men til gengæld er det det fedeste at være instruktør på – og efter to timer er jeg fuldstændig smadret, men til gengæld med det største smil på.

 

Selvom jeg er bevidst om min bevægelsesglæde er det jo ikke altid jeg kommer afsted og jeg ændre bestemt også på min træningsplan – det kan du læse meget mere om lige her.

TAK fordi du læser med  – Karina 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *